Belép a nem-életbiztosítási piacra az eddig csak az életbiztosítási piacon működő NN Biztosító – jelentették be a társaság mai sajtótájékoztatóján. Logikus a lépés annak fényében, hogy az életbiztosítási piac évek óta gyenge növekedési számokat produkál, miközben a nem-élet üzletág szárnyal. Célszámokat egyelőre nem árultak el, de az „életbiztosítási piacvezető pozícióhoz méltó” méretet akar elérni a társaság a nem-életbiztosítási piacon.
Michał Hucał személyében a tervek szerint 2020. január 1-jétől új vezérigazgató veszi át a magyarországi NN Biztosító vezetését. Sztanó Imre, a biztosító jelenlegi vezérigazgatója az NN Csoport nemzetközi digitálizációs igazgatójaként (Chief Digital Officer) folytatja karrierjét - írja a biztosító közleményben.
Az agilis átalakulás a káoszt hozza el és irányíthatatlanná teszi a vállalatot. Az agilis cég olyan, mint egy önvezető autó: feleslegessé teszi a vezetőt. Ez csupán néhány az agilissal kapcsolatos tévhitek közül, amelyeket szeretnénk eloszlatni. Miután eddig az NN Biztosító példáján keresztül bemutattuk az agilis alapjait, kiterjesztését a cég egészére és egy agilis szervezet felépítését, ezúttal azt tárjuk fel egy beszélgetésben, hogyan alakulnak át az agilis működésben a vezetői szerepek.
Hogyan válthatjuk ki a jól megszokott, de mára lassúvá és körülményessé vált vállalati silókat, hogy utat nyissunk a gyors, céltudatos és eredményes agilis csapatoknak? Az agilis alapvető tudnivalói, valamint a scaled agile kihívásai és praktikái után most még inkább elmélyedünk az agilis működés rejtelmeiben. Lássuk, hogyan is épül fel egy agilis szervezet a gyakorlatban!
Az agilissal nem csupán egy új módszertan jelent meg, hanem a futószalag bevezetése óta eltelt 100 év legjelentősebb vállalati modellváltása zajlik napjainkban. Cikksorozatunk előző részében már bemutattuk az agilis előnyeit, amelyeket akár meg is többszörözhetünk, ha ezt a működési szemléletet az egész szervezetre kiterjesztjük. Ezzel párhuzamosan persze a kihívások is megsokasodnak, de lássunk erre egy magyar esettanulmányt!
Az eddigi két inkubációs kör tapasztalatai után a Sparklab innovációs laborként folytatja működését. A jövőben egyfelől az eddigi mentorszerepet kiegészítve a Sparklab csapata aktív partnerként vesz részt az életminőség-javító technológiai projektek megvalósításában. Másfelől kibővül a program jelentkezői köre is: a startupok és a vállalati kezdeményezések mellett magánszemélyek is jelentkezhetnek kezdeti, vagy akár már érett fázisban lévő projektjeikkel. A Sparklab január 14-étől várja a leendő partnerek ötleteit.
A legnagyobb hazai biztosítók első emberét arra kértük év végén, értékeljék a mögöttünk álló esztendőt és adjanak előrejelzést 2019-ra. Alábbi kérdéseinkre válaszoltak:
1. Hogy értékeli 2018-at saját biztosítója és a biztosítási piac szempontjából?
2. Mit tekint saját biztosítója és a szektor előtt álló legnagyobb kihívásnak 2019-re?
3. Mely termékek, szolgáltatások és innovációk területén hozhat növekedést, előrelépést 2019 saját biztosítójánál, illetve a biztosítási szektorban?
Az NN inkubátorában, a Sparklabben felnövő ötletek hamarosan, június elején mutatkoznak be - árulta el Sztanó Imre, az NN elnök-vezérigazgatója a Portfolio-nak adott interjúban. Az insurtechek háromnegyede nem át akarja venni a biztosítók helyét, hanem valahogy be akar épülni az értékláncba, a bigtechek viszont komoly versenyt hozhatnak a szektorban. A biztosító nagy átszervezésen megy keresztül, melynek része az agilis módszertan bevezetése a működésben, de emellett a folyamatok automatizálása, a robotok bevetése is fontos terület a digitalizációs folyamatban. A papír alapú értékesítés belátható időn belül el fog tűnni, a tisztán online értékesítés azonban még egy darabig nem fog széles körben elterjedni, hiába is áraznák az online életbiztosításokat olcsóbban.
A legnagyobb hazai biztosítók első emberét arra kértük év végén, értékeljék a mögöttünk álló esztendőt és adjanak előrejelzést 2018-ra. Alábbi kérdéseinkre válaszoltak:
1. Hogy értékeli 2017-et saját biztosítója és a biztosítási piac szempontjából?
2. Mit tekint saját biztosítója és a szektor előtt álló legnagyobb kihívásnak 2018-ra?
3. Mely termékek, szolgáltatások és innovációk területén hozhat növekedést 2018 saját biztosítójánál, illetve a biztosítási szektorban?
Egyre inkább üzleti paradigmaváltást is hoz a digitalizáció a magyar pénzintézetek számára, ennek részleteiről értekeztek mai Pénzügyi IT konferenciánk első felvonásában Csányi Péter (OTP), Sztanó Imre (NN) és Bacsó Gergely (McKinsey).
A legnagyobb hazai biztosítók első emberét arra kértük év végén, értékeljék a mögöttünk álló esztendőt és adjanak előrejelzést 2017-re. Alábbi kérdéseinkre válaszoltak:
1. Hogy értékeli 2016-ot saját biztosítója és a biztosítási piac szempontjából?
2. Mit tekint saját biztosítója és a szektor előtt álló legnagyobb kihívásnak 2017-re?
3. Mely termékek és szolgáltatások területén hozhat növekedést 2017 saját biztosítójánál, illetve a biztosítási szektorban?
Március 1-jén, vagyis holnap Sztanó Imre, az Erste Bank egykori lakossági vezetője veszi át Cornelia Coman helyét az életbiztosítások területén piacvezető NN Biztosító vezérigazgatói székében. Egy mai fővárosi sajtóeseményen adott rövid helyzetértékelést a két vezető.
2016. március 1-jétől Sztanó Imre, az NN Biztosító Zrt. jelenlegi értékesítési és disztribúciós ügyvezető igazgatója tölti be a cég elnök-vezérigazgatói posztját, mivel Cornelia Coman az NN Csoporton belül új pozícióban folytatja karrierjét - jelentette be ma a vállalat.
Az orosz-ukrán háború fontosabb eseményeiről ebben a cikkünkben számolunk be.
Videót is közzétettek az esetről.
Az amerikai haderő egyik legfrissebb fejlesztése.
Értékes fegyverek estek ki a szolgálatból.
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?